Saturday, June 5, 2010

you are what you love

Few days ago, i just said that i want to be wind so i can go to every place i like and i would like to be cloud so i can go to sky and beneath the world...Today i found this from my dear author.

有句話說:”you are what you eat ”, 人如其食,你吃什麼,你就像什麼。

那麼,是否也可以說:”you are what you love ”?

人如其愛。

你愛什麼,你就像什麼。

你愛的一切就像你。

你愛什麼,你就像什麼。我們所愛的一切,一花一木,都是自我的延伸,是內心的表徵。

你愛什麼人,你也就是什麼人,你會跟你所愛的人變得愈來愈像。你總不能說:「我愛他,但他不是我的品味。」

為什麼不愛別人,惟獨愛他?是際遇嗎?可這際遇是怎麼來的?是不是物以類聚?還是在茫茫人海中我們找到遺失了的另一半?我像他,他也像我,只是我們看起來也許完全不像。

有些愛會隨著時日與年紀改變,有些不會。無論我愛過誰,是對或錯,都是那時候的我,我無法否認。要是沒有學懂什麼,曾經的錯愛也就沒有任何意義。

一旦學懂了,才可以告訴自己,從今以後,要愛一個更好的我。

I love freedom, i like to do whatever i like........I don't like rules....I like principles........I want be a happy person........I wan to go..pls don't stop me from doing things which i would like to try and take risk..sorry......

1 comment:

Bill Hack said...

go la go la..
do whatever u like la...